لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 21 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
معيارهاي ارزيابي دانش پژوهي آموزشي
در صورتي که بخواهيم مفهوم بسط يافته دانش پژوهي را در حيات آکادميک مؤسسات آموزشي وارد کنيم لازم است بتوانيم با معيارهاي مشخص و ثابتي اشکال مختلف آن را مورد ارزيابي قرار دهيم.
ضرورت ارزيابي دانش پژوهي
Simpson DE, Fincher RM. Making a case for the teaching scholar. Acad Med 1999;74: 1296–9.
دانش پژوهي ( scholarship )
دانشمند با استفاده از توان مندي هاي ذهني خود عرصه هاي دانش را به صورت خلاقانه ( creative )، آگاهانه ( informed )، و منظم ( disciplined ) به پيش مي برد و يا آن را دچار دگرگوني و تغيير مي نمايد.
Roberts & Hansen
نماد فعاليت هاي دانش پژوهي به طور ويژه توليد محصولي است که به صورت گسترده در اختيار سايرين قرار داده مي شود و مورد نقد و ارزيابي قرار مي گيرد.
ويژگي بارز فعاليت هاي دانش پژوهي، ارائه آن به سايرين است.
برای آن که فعاليتی به عنوان دانش پژوهي در نظر گرفته شود لازم است که با ديگران در ميان گذاشته شود و توسط آن ها مورد نقد قرار گيرد.
دانش پژوهي ( scholarship )
معيار هاي ارزيابي دانش پژوهي
شش معيار زير در ارزيابي تمام اشکال دانش پژوهي مورد استفاده قرار مي گيرند:
دارا بودن اهداف مشخص
کسب آمادگي کافي
استفاده از روش مندي مناسب
نتايج قابل توجه
ارائه مؤثر
بازبيني نقادانه
Glassick et al. Scholarship Assessed: Evaluation of the Professoriate. San Francisco, CA: Jossey–Bass; 1997